En hilsen fra vores nye powerskating og tekniktræner, Mads Rasmussen
Hej alle sammen, jeg hedder Mads Rasmussen, er 43 år og uddannet pædagog. Jeg har været med omkring ishockey i over 30 år, som spiller, ungdomstræner samt skøjte- og teknikinstruktør. Bl.a. har jeg fungeret som powerskatinginstruktør i Rødovre gennem 3 sæsoner sammen med Heikki Karvinen, som I jo alle kender. Jeg skal i samarbejde med de øvrige trænere stå for juniorernes skøjtetekniske udvikling – primært på U7-U15.
Vi vil køre et program med specifikke skøjte- og teknikøvelser, som vil fremme den enkelte spillers koordination, balance, teknik og styrke. Der ligger mange sportslige værdier i gentagne gange at køre disse øvelser. De vil bl.a bidrage til at spillerne vil få et lavere tyngdepunkt, hvilket vil fremme deres udvikling i alle spillets facetter.
Alle juniorer vil jævnligt skulle træne Powerskating og teknik. Jeg vil således være omkring hver årgang fra U7-U15 minimum 1 gang om ugen og i samarbejde med trænerne planlægge i hvilket omfang.
Jeg glæder mig til, at vi kommer på is, og jeg håber, at vi vil få et godt sportsligt samarbejde.
Vi ses til august.
Hilsen Mads